Celoroční projekt pro MŠ

Třída plná nápadů

Tištěná kniha (2023)

0 % 1 recenze

211 Kč

249 Kč −15 %, ušetříte 38 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2023)

Ilustrátor
Petra Šolcová 
Počet stran
144
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2023
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23210701
EAN
9788026220336
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-2033-6
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • Co dělat s dětmi v MŠ aneb celoroční programy pro MŠ
Kniha aktivit pro MŠ zaměřená na celý školní rok. Autorka nabízí učitelkám mateřských škol pestrou škálu různých aktivit: pohádky a básničky (s odkazy na literaturu), výtvarné a pohybové činnosti, hudební chvilky, recepty, procházky, činnosti v prostoru, v přírodě a na hřišti s důrazem na prožitkové učení. Jde o další z řady školních programů, který se komplexně věnuje náplni RVP a to tak, aby to bavilo děti i paní učitelky.
Petra Vondrová působí jako pedagožka českého jazyka a výtvarné výchovy na různých stupních vzdělávání. Věnuje se i lektorování seminářů s výtvarným zaměřením pro vzdělávací instituce. Inspiraci k výtvarné tvorbě čerpá především z přírody i ze světa výtvarného umění. Nejraději tvoří s přírodními, textilními a odpadovými materiály. V nakladatelství Portál vydala knihy Výtvarné techniky pro děti (2001), Výtvarné náměty pro čtvero ročních období (2005), Zábavné výtvarné lekce (2008), Výtvarné inspirace na celý rok (2011) a Třída plná barev (2021).

O autorech

Vondrová, Petra

Vondrová, Petra

Všechny knihy autora

Šolcová, Petra

Petra Šolcová  je vystudovaná porodní asistentka, ale ilustracím dětských knih se věnuje na plný úvazek už dlouhá léta.

Všechny knihy autora

Recenze (1)

  • Autor recenze Žaneta Křížová Datum 12. 12. 2023


    Vondrová, Petra: Třída plná nápadů - autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/trida-plna-napadu/

    Já tyto celoroční ucelené projekty můžu. Knížka je rozdělena na 7 hlavních témat: Já a moje rodina; Dopravní prostředky všude kolem nás, Zimní hrátky v lese; Co objevíme u potoka?; Velikonoce; Květiny, kvítka, kvítečka; Zoologická zahrada. Součástí je i 7 černobílých příloh, které převážně slouží jako šablony pro výtvarnou činnost. Dle témat lze odtušit, že některá jdou použít jen ve vybraném období, některá víceméně celoročně. V rámci témat jde o takové seznámení, nához několika činností. Neočekávejte proto vyčerpávající zásobník.

    V úvodu každé kapitoly je v pár větách popsáno, o čem bude pojednávat. Následují pohybové aktivity, hry, povídání o tématu, tip na knihu pro čtení pohádky, básničky, někdy i písničky, vaření či pečení, tipy na procházku, ale převážně tvoření, kdy v každé kapitole najdete 4-6 námětů, což je myslím slušná zásoba. Na konci kapitoly nechybí shrnutí, co všechno se děti naučily, co si vyrobily, upekly.

    A co jsem si z knížky převzala do praxe já? U zoologické zahrady jsem si opsala teoretické povídání snad od všech zvířat, protože tyto podrobnější informace opomíjím, a přitom si myslím, že by to děti zaujalo. Dále jsem si přepsala otázky k diskusi hlavně u jednotlivých dopravních prostředků, několik básniček od známých autorů a nejednu výtvarnou činnost.

    Protože jsem se nejvíc těšila na výtvarné činnosti, především na různé techniky, které i autorka v úvodu knihy slibuje, zaměřila jsem se při recenzi hlavně na ně. Z 90 % zde najdete prostorové práce, což bylo pro mě trochu zklamáním, protože je spíše řadím do pracovních činností, které až tak nevyhledávám. Autorka předkládá výrobky z různých odpadových (krabiček, trubiček, kelímků), přírodních materiálů, ale pracuje hojně i se sádrou, samotvrdnoucí hmotou. Děti pak objekt barevně dotváří různými výtvarnými technikami jako koláží, akční malbou. Autorka se snaží, aby děti nepracovaly jen štětcem, ale zkusily si kartáčky, drátěnku – za tento počin dávám palec nahoru, stejně tak za tvoření venku, za kombinaci forem práce. Další plus dávám fotografiím hotových výrobků, které jsou téměř u všech námětů, díky nimž si pedagog udělá okamžitě představu o výsledku, náročnosti a snáze se rozhodne, zda chce činnost s dětmi realizovat. Nejedná se jen o objekty, děti frotují kůru stromu, vytváří ploché obrazce z pampelišek, lepí vylisované květy na papír.

    Na základě teoretického povídání i výtvarným činnostem, bych knihu doporučila učitelkám pracující s 5- 6letými dětmi. U mladších dětí bych se bála, že příliš materiálů pro výuku nepoužiju.

    Publikaci hodnotím průměrnou známkou z důvodu menší nabídky činností u jednotlivých témat a výtvarné činnosti, která mě až tolik nenadchla, ale já razím v tomto oboru trochu jinou výtvarnou cestu, takže neberte toto tvrzení jako dogma.

    autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/trida-plna-napadu/
    Přečíst celou recenzi Zavřít