Podpora sebedůvěry, sociálních dovedností a sebekontroly

44 aktivit pro děti s ADHD

Tištěná kniha (2020)

0 % 4 recenze

254 Kč

299 Kč −15 %, ušetříte 45 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2020)

Překladatel
Kittová, Monika
Počet stran
184
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2020
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
22207601
EAN
9788026215998
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1599-8
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • ADHD, neboli porucha pozornosti a hyperaktivity
Jak mohou děti s ADHD dostat své impulzivní chování pod kontrolu? Odpověď nabízí kniha plná aktivit, které rozvíjejí sebedůvěru, sociální dovednosti a sebekontrolu. Autor shromáždil 44 jednoduchých aktivit, které mají podobu desetiminutovek a dají se provádět bez větší přípravy. Co se děti při hrách naučí? Budou z nich dobří kamarádi, kteří naslouchají ostatním, školu budou zvládat s větší lehkostí, rozpoznají své speciální dovednosti a podpoří tak svou sebeúctu, a naučí se své chování lépe plánovat a chovat se zodpovědně.
Aktivity jsou určeny dětem od 8 do 12 let.
Lawrence Shapiro, Ph.D., je psycholog.

O autorovi

Shapiro, Lawrence E.

Další knihy autora

Recenze (4)

  • Autor recenze Jana Datum 12. 3. 2021


    Shapiro, Lawrence E.: 44 aktivit pro děti s ADHD - autor recenze: Jana

    https://www.psyhub.cz/litrevue/temamesice/unor-2021-pedagogicka-psychologie/

    Podle slov autora mají aktivity předložené v této „pracovní“ knize pomoci dětem s ADHD naučit se nové emocionální, behaviorální a sociální dovednosti ve čtyřech oblastech: v chování, v rámci školy (a školního prospěchu), v sociálním vývoji a také v sebeúctě. Jako pracovní knihu ji označuje i sám autor a je pravda, že je celkově koncipovaná jako pracovní sešit. Je v ní plno úkolů, které děti zvládnou samy (doplňování, kreslení a podobně) nebo cvičení, u kterých je potřeba asistence rodičů/terapeuta. Na konci knihy najdete i osvědčení – diplom o absolvování této pracovní knihy.

    Asi jedinou vadu na kráse u této knihy vnímám chyby v gramatice (např. zaměňování pohlaví autora) – těžko říct, jestli to byl záměr (v rámci časté chybovosti u lidí trpících ADHD), každopádně mě to při čtení rušilo. Na druhou stranu je kniha hezky přehledná a úkoly rozmanité. Jelikož nemám ve svém okolí nikoho s ADHD, budete muset knihu z praktického hlediska ověřit Vy sami.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze Gabriela Míková Datum 13. 11. 2020


    Shapiro, Lawrence E.: 44 aktivit pro děti s ADHD - autor recenze: Gabriela Míková

    http://casopisagora.cz/2020/08/44-aktivit-pro-deti-s-adhd-podpora-sebeduvery-socialnich-dovednosti-a-sebekontroly/

    Kniha aktivit pro děti s ADHD představuje nabídku praktických činností, které mohou být nápomocné při zvládání impulzivních projevů a podporovat zlepšování koncentrace pozornosti. Cvičení dále mohou dítěti pomoci na cestě ke kladnému a stabilnímu sebepojetí a být průvodcem v navazování vztahů s ostatními vrstevníky.

    Kniha je výčtem základních hravých cvičení, které jsou strukturované do čtyř hlavních oblastí, do kterých symptomy ADHD mohou zasahovat.

    První z oblastí se týká práce se sebekontrolou, na tuto kapitolu navazují cvičení zaměřená na zvládání nároků školního prostředí. Druhá část knihy se zabývá problematikou navazování vztahů s vrstevníky, na kterou navazuje kapitola o vlastním kladném sebepojetí a základní tipy, které mohou napomoci lepšímu pocitu o sobě samém.

    Jednotlivé kapitoly jsou uvedeny informací, v čem dítěti může cvičení pomoci, následuje ilustrativní příběh a poté je uvedeno samotné zadání úkolu. Cvičení obsahuje většinou krátké zamyšlení nad vybraným problémem, se kterými se děti s ADHD mohou setkávat a úkol, který má dítě splnit – úkoly se od sebe liší, většinou jsou interaktivní (obsahují například obrázky, vystřihovánky, nápomocné tabulky), mohou zahrnovat i spolupráci rodičů, kteří by měli být dítěti laskavým průvodcem a oporou při procházení úkolů. Starší děti se v úkolech budou umět samy orientovat, u mladších mohou nápady z knihy využít rodiče a hravou formou je předat dítěti.

    V úvodu každého cvičení kniha postihuje jednoduchou formou podstatu problému, se kterým se dítě, případně jeho rodiče mohou setkávat. Vytváří tak konkrétní obraz toho, co se v dětech s diagnostikovaným ADHD může odehrávat, co řeší, v čem potřebují podporu, ale především, co může dítě samo udělat pro to, aby se mu dařilo lépe vyrovnávat se s požadavky okolního prostředí.

    Knihu ocení především rodiče dětí s ADHD, ale i samotné děti, může se také stát oporou probíhající terapie pro psychoterapeuty. Psaná cvičení mohou využít i učitelé či odborní asistenti ve škole, kteří mají ve škole žáka s touto problematikou.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze Mgr. Martina Chmelová Datum 5. 11. 2020


    Shapiro, Lawrence E.: 44 aktivit pro děti s ADHD - autor recenze: Mgr. Martina Chmelová

    https://www.alfabet.cz/vyvojova-vada-u-ditete/44-aktivit-pro-deti-s-adhd-recenze-knihy/

    Vychovávat, podporovat, doprovázet, chránit a žít s dítětem s ADHD není vůbec jednoduchá věc. Ani pro rodiče, prarodiče nebo samotné dítě. Rodiče nejprve musí pochopit, co přesně se děje s nervovým systémem jejich dítěte, aby dokázali následně pracovat s nejrůznějšími specifiky, ale hlavně, aby věděli jak.

    Řada dětí s ADHD má nadprůměrný potenciál rozvoje, ale problémy se systematičností a dokončováním úkolů tuto potenciální kapacitu velmi snižují. Bez dobrého vedení není možné nastartovat rozvoj dítěte do jeho plného potenciálu. Je nutné si uvědomit, že děti potřebují pro plnění požadavků na ně kladených doma, v rodině, ve škole i ve volnočasových aktivitách mnohem více energie než děti bez této poruchy.

    „Objížďky“ v mozku

    Děti s ADHD zajímá vše, ale jejich rozptýlená pozornost na druhou stranu velmi stěžuje soustředění na jednu věc. Zkrátka řečeno, informace v jejich mozku jakoby putovala objížďkami a ne přímými cestami. Prostřednictvím této návodné a konkrétní knihy mohou rodiče porozumět tomu, co se s jejich dítětem děje, naučí se s ním konkrétně pracovat tak, aby se „objížďky“ v mozku postupně zmenšily, aby své dítě podpořili v nácviku praktických dovedností, které pomohou dítěti zvládat učit se nové věci, být za sebe a své úkoly odpovědné, mít kamarády a být spokojené.

    Rozdělení pracovní knihy

    Pracovní kniha naučí rodiče a jejich děti novým emočním, behaviorálním a sociálním dovednostem. Je rozdělena do 4 základních oddílů.

    1. oddíl je zaměřen na to, jak svému dítěti pomoci v sebekontrole. Cvičení jsou zaměřena na trpělivost, naslouchání, dodržování pravidel, jednoduchou práci se strukturou jasných, konkrétních a jednoduchých úkolů jako např. uklizený pokoj atd.

    2. oddíl pomáhá dětem překonávat problémy ve škole, v pozitivním pohledu na samotnou školu. Jsou zde aktivity pro práci s nervozitou a strachem, opět se strukturou zaměřenou tentokrát na čas a dochvilnost. Některé aktivity vedou děti k nácviku umění říci si o pomoc a k odpovědnosti za svěřené úkoly, aniž by to dětem neustále někdo připomínal.

    3. oddíl je zaměřený na podporu dětí v umění získat a udržet si kamarády. Aktivity pomáhají dětem citlivě rozpoznat, kde je hranice legrace, a kdy to už pro druhého legrace a škádlení není. Učí je pracovat s hněvem a vztekem a velmi cenná aktivita je podpora dělání kompromisů.

    4. oddíl je zaměřen na kvalitu osobního života samotného dítěte ve smyslu stability, sebepodpory a sebekontroly.

    Aktivity jsou koncipovány na max. 10 min. Pro rodiče je v úvodu každé aktivity jednoduchá informace o důvodech, co konkrétní cvičení podporuje. Cvičení je samozřejmě nezbytné trénovat a nepřepokládat, že výsledek se dostaví ihned pro prvním opakování.

    Děti se svými rodiči se naučí chápat své potřeby, ovládat své emoce, natrénují některé důležité dovednosti struktury důležité pro plnění školních úkolů, ale i v rodině, mají možnost se naučit lépe rozumět sami sobě a druhým. Podpora sebekontroly a odpovědnosti doprovází trénink všech aktivit.

    Aktivity jsou hlavně určeny pro rodiny s dětmi s ADHD od 8-12 let.

    Příručka přináší důležitou pomůcku potřebným rodičům, že se situací svého dítěte mohou pracovat a chování svého dítěte mohou vytrvalým tréninkem ovlivňovat a formovat ke zdravému a efektivnímu fungování.

    Přečíst celou recenzi Zavřít