Aktuality z Portálu

Thorsten Paprotny: Stručné dějiny antické filozofie (O. Wildová)

Lev Semjonovič Vygotskij: Psychologie myšlení a řeči

Člověk s rigidní strukturou

Ukázka z knihy Anatomie emocí (S. Kelemanm, 2005)

Knižní novinky|

Agorafobie

Ukázka z knihy Úzkostné poruchy

Ang Lee Seifert, Theodor Seifert, Paul Schmidt: Aktivní imaginace

Jiří Černý: Malé dějiny lingvistiky (P. Kukal)

Peter F. Kinauer: Už nechcete žít sami?

Myšlení a řeč u dítěte (ontogeneze myšlení a řeči): odlišnosti a protínání během vývoje

V ontogenezi je vztah obou linií vývoje – myšlení a řeči – daleko nejasnější a spletitější. Ale i zde, ponecháme-li stranou všechny otázky paralelního…

„Autistická“ a egocentrická řeč v učení J. Piageta

První otázka, která zde vzniká, je otázka objektivního spojení všech těch zvláštností dětského myšlení, které jsou zjištěny Piagetovými výzkumy. Jsou všechny tyto…

Kdo byl vlastně Vygotskij? Jak žil a co vytvořil?

U nás dosud nebyla podrobněji prezentována biografie Vygotského a jeho životní i profesní dráha je pro české čtenáře prakticky neznámá. Považuji proto za…

Pedagogické souvislosti: Vztah vývoje a učení, školní vyučování, zóna nejbližšího vývoje

Vygotského teorie v oblasti psychologie byly těsně spjaty s pedagogickou problematikou – což ostatně bylo příznačné i pro Piageta. Oba tito vědci však…

Psychologická problematika zdravotně postižených

„Postižení byli vždy v dějinách vnímáni a přijímáni svým okolím ambivalentně… Lidé se jich obávali, vyhýbali se jim, litovali je…